[Liidin] Hylatyt SE-hakemukset

ville.raikkonen at pp.nic.fi ville.raikkonen at pp.nic.fi
Mon Oct 19 22:17:38 EEST 2009

Moi,

On selvää, ettei ennätystä voi hyväksyä, jos "sääntörikkomus" on edesauttanut ennätyksen syntyä. Vahalta ponnistamisen väitetään antavan merkittävästi lisäsenttejä, mutta "ilmoituksen" saapuminen 30 vrk:ssa liittoon ei lyhennä tai pidennä lennettyä matkaa.

Ei ole sellaisia sääntöjä tai lakeja, joita ei jouduttaisi tulkitsemaan. Ennätyssäännöissä todetaan: "lmailuliitolle on ILMOITETTAVA lennosta 30 vrk:n kuluessa." Koska "ilmoittamista" ei ole yksilöity sen tarkemmin, pitää tulkinnassa lähteä kyseisen vaatimuksen tarkoitusperästä. Eli miksi kyseinen vaatimus on asetettu, onko tavoitteet byrokraattisia vai onko sillä mahdollisesti jokin urheilullinen tarkoitus? Itse uskon, että kyseisellä vaatimuksella pyritään ehkäisemään päällekkäisiä ennätysyrityksiä. Tavoittena on saada kentälle tieto uudesta ennätyksestä mahdollisimman nopeasti, jotta muut huimapäät tietäisivät suunnitella ennätysyrityksensä tätä paremmin.

Liiton ja LIT:n käsittelyssä tieto ennätyskestä olisi varmaan tullut julki tällä kuluvalla viikolla tai jos sittenkään. Kuinka moni esim. tietää, että Pasi lensi uuden suomen ennätyksen kesäkuun alussa Rautavaaralla? Kyseinen lento hyväksyttiin näiden Veskun hylättyjen lentojen kanssa samassa kokouksessa, enkä minä ainakaan ole nähnyt liiton/LIT tiedotetta asiasta.  Tieto sekä Veskun että Pasin lennosta oli vapaasti saatavilla netissä käytännössä heti seuraavana päivänä lennon jälkeen.

Itse en löydä hylkäämiselle urheilullisia perusteita!

-Ville
LIT:n kilpailuvastaava (kait?)