[Liidin] Ennätyksiä, sääntöjä ja päätöksiä.

ville.raikkonen at pp.nic.fi ville.raikkonen at pp.nic.fi
Fri Oct 23 16:53:33 EEST 2009

Moi

Säännöt on tosiaan tarkoitus saada päivitettyä ensi kaudeksi ja kaikkien mielipiteet ja näkemykset ovat tervetulleita ja toivottavia.

En tiedä onko vika säännöissä vai piloteissa, jos lähes poikkeuksetta hakemuksissa on moitittavaa. Vikaa on varmasti myös piloteissa, mutta mielestäni tällöin on kuitenkin myös syytä tarkistaa vastaavatko meidän itse itsellemme laatimamme säännöt meidän omaa tarvetta.

Nykyisin FAI:n Sporting Code 7d on lähes 30 sivuinen "tiiliskivi", jossa määrätään hyvinkin yksityiskohtaisesti miten ennätyslentojen kohdalla pitää toimia. Mielestäni meidän nykyisten sääntöjen henki on ollut enemmän ennätysyrityksiin kannustava ja sellaisena näkisin ne mielelläni myös jatkossa. Sallisin sääntöihin tietyn määrän vapausasteita, mutta todistustaakan epäselvissä tapauksissa tulisi tällöin olla pilotilla. Urheillullisten näkökulmien lisäksi säännöt pitää kuitenkin laatia niin, ettei kenenkään toisen "oikeusturvaa" rikota.

Kehitysehdotuksia odottaen,

Ville
050 501 3512