[Liidin] FW: voihan vintturi

Katriina Maenpaa jenni_julia at hotmail.com
Fri Jul 17 08:50:53 EEST 2009



 
> Date: Wed, 15 Jul 2009 22:30:11 +0300
> From: nmiettin at cc.joensuu.fi
> To: jenni_julia at hotmail.com
> Subject: voihan vintturi
> 
> Heippa hei!
> 
> Kävin menneenä viikonloppuna Rautavaaralla lentelemässä ja jutustelin 
> puheenjohtaja Kari Ylihärsilän kanssa. Onko teillä ollut jo aiemmin 
> puhetta uuden vintturin ostosta Rautavaaran purjelentäjien ja 
> riippuliitäjien kesken? Onko ajatusta sen kummemmin mietitty / viety 
> eteenpäin? Tai mihin se on kenties tyssännyt? Onko liitäjille 
> olemassakaan hyvää ns. vintturia joka siis korvaisi hinauskaluston? 
> Kenpä mahtaisi asiasta tietää enemmänkin?
> 
> Kesällä 2010 Rautavaaran säätiöllä on meininki saada uusi vintturi 
> purjelentäjille, ja sitä ajatellen he hakevat valtiolta avustusta ensi 
> syksynä 2009. Avustuksen (joka oli 80%:n luokkaa) myöntämisen 
> edellytyksenä on kuitenkin vintturin runsas käyttöaste, joten he 
> pyrkivät saamaan mukaan yhteistyöhön nimiä myös Kajaanista, Joensuusta 
> jne. Kysymys kuuluukin, olisivatko myös liitäjät kiinnostuneita 
> vintturihankkeesta, johon mukaan hankitaan myös riippuliitimen 
> hinausvintturi? Hintahan on luultavasti korkea, mutta Kuopiolaiset 
> ovat valmiita ottamaan meidät joukkoonsa juuri käyttäjien määrän 
> lisääntymisen takia. Olisihan se eduksi Rautavaaran lentokeskuksen 
> käytölle muutenkin.
> 
> Hinaustaksa olisi luokkaa 10 egee/ hinaus, jolla siis kallista 
> vintturia maksetaan useampi vuosi. Jos siis hankintahinta liitäjien 
> osalta olisi 10 000 ? luokkaa, siitä jäisi avustuksen jälkeen 2000? 
> jota kuittaillaan sitten vuosien myötä hinauksilla. He tietenkin 
> toivovat esim. SM-kisoja rautavaaralle joka toinen vuosi, joka sitten 
> kuittaa paremmin vintturia takaisin. Hinauskalusto olisi siis 
> paikanpäällä aina, kun purjelentäjät ovat paikalla. Heillähän on koko 
> kesäksi palkattu vinttaaja paikalla, joka opettelisi tuolloin myös 
> liitimen hinauksen. Samoin lähettäjä, koskapa purjelentäjillä on joka 
> tapauksessa aina oltava mies siivenkärjessä. Nyt siis yksittäinenkin 
> riippuliitäjä pääsisi taivaalle ilman hinauskaluston järjestämistä ja 
> kolmen miehen apuvoimajoukkoja.
> 
> Säätiö ei edellytä kerhoilta ennakkoon rahallista panosta, vaan on 
> kiinnostunut mahdollisista käyttäjistä (kerhojen nimistä). Jos 
> vintturi jää seisomaan, heillä on oikeus myydä se parhaaksi 
> katsomallaan tavalla pois milloin vain.
> 
> Tietenkin kävin rutisemaan sivutuulesta ja pitkistä starttivuoroista 
> jne jne. Dolly kuuluu samaan pakettiin, kuulemma. Kiskoilla tai ilman, 
> mikä nyt paras olisi. Elikkäs nyt olisi asiasta ymmärtävien ihmisten 
> aika puhua, jos intoa riittää moiseen ajatukseen. Millainen siis olisi 
> kyseinen vintturi ja dolly? Onko ajatuksessa mitään järkeä ja mikä 
> siinä mättää? Määräisivätkö purjelentäjät tuolloin riippuliitäjien 
> toiminnan kentällä kokonaan? Nousisivatko kenties hinausmaksut 
> taivaisiin? Kuulostaa meikäläisen korvaan liian helpolta hommalta, 
> onko nyt naista vedetty viilalla? Mitä minä en asiassa tajua? Ja onko 
> Rautavaara kuitenkin niin jumalan selän takana, ettei tänne kukaan 
> liitäjä innostu saapumaan moisen vintturin innoittamana? Kenttähän on 
> mielettömän upea, oksat pois?
> 
> Puranko tässä nyt jotain jo puitua vanhaa asiaa, vai onko kyseessä 
> uusi idea ja onko siitä tarpeen edes keskustella? Olisin iloinen 
> pienestä palautteesta, hyvästä tai pahasta. :D Ja etenkin, jos 
> asiantiimoilta kiinnostuneita löytyy.
> 
> Ninni
_________________________________________________________________
More than messages–check out the rest of the Windows Live™.
http://www.microsoft.com/windows/windowslive/
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: http://lists.jyu.fi/pipermail/liidin/attachments/20090717/1152d73d/attachment.html 


More information about the Liidin mailing list