<html>
<head>
<style>
.hmmessage P
{
margin:0px;
padding:0px
}
body.hmmessage
{
font-size: 10pt;
font-family:Verdana
}
</style>
</head>
<body class='hmmessage'>
<BR> <BR>> Date: Wed, 15 Jul 2009 22:30:11 +0300<BR>> From: nmiettin@cc.joensuu.fi<BR>> To: jenni_julia@hotmail.com<BR>> Subject: voihan vintturi<BR>> <BR>> Heippa hei!<BR>> <BR>> Kävin menneenä viikonloppuna Rautavaaralla lentelemässä ja jutustelin <BR>> puheenjohtaja Kari Ylihärsilän kanssa. Onko teillä ollut jo aiemmin <BR>> puhetta uuden vintturin ostosta Rautavaaran purjelentäjien ja <BR>> riippuliitäjien kesken? Onko ajatusta sen kummemmin mietitty / viety <BR>> eteenpäin? Tai mihin se on kenties tyssännyt? Onko liitäjille <BR>> olemassakaan hyvää ns. vintturia joka siis korvaisi hinauskaluston? <BR>> Kenpä mahtaisi asiasta tietää enemmänkin?<BR>> <BR>> Kesällä 2010 Rautavaaran säätiöllä on meininki saada uusi vintturi <BR>> purjelentäjille, ja sitä ajatellen he hakevat valtiolta avustusta ensi <BR>> syksynä 2009. Avustuksen (joka oli 80%:n luokkaa) myöntämisen <BR>> edellytyksenä on kuitenkin vintturin runsas käyttöaste, joten he <BR>> pyrkivät saamaan mukaan yhteistyöhön nimiä myös Kajaanista, Joensuusta <BR>> jne. Kysymys kuuluukin, olisivatko myös liitäjät kiinnostuneita <BR>> vintturihankkeesta, johon mukaan hankitaan myös riippuliitimen <BR>> hinausvintturi? Hintahan on luultavasti korkea, mutta Kuopiolaiset <BR>> ovat valmiita ottamaan meidät joukkoonsa juuri käyttäjien määrän <BR>> lisääntymisen takia. Olisihan se eduksi Rautavaaran lentokeskuksen <BR>> käytölle muutenkin.<BR>> <BR>> Hinaustaksa olisi luokkaa 10 egee/ hinaus, jolla siis kallista <BR>> vintturia maksetaan useampi vuosi. Jos siis hankintahinta liitäjien <BR>> osalta olisi 10 000 ? luokkaa, siitä jäisi avustuksen jälkeen 2000? <BR>> jota kuittaillaan sitten vuosien myötä hinauksilla. He tietenkin <BR>> toivovat esim. SM-kisoja rautavaaralle joka toinen vuosi, joka sitten <BR>> kuittaa paremmin vintturia takaisin. Hinauskalusto olisi siis <BR>> paikanpäällä aina, kun purjelentäjät ovat paikalla. Heillähän on koko <BR>> kesäksi palkattu vinttaaja paikalla, joka opettelisi tuolloin myös <BR>> liitimen hinauksen. Samoin lähettäjä, koskapa purjelentäjillä on joka <BR>> tapauksessa aina oltava mies siivenkärjessä. Nyt siis yksittäinenkin <BR>> riippuliitäjä pääsisi taivaalle ilman hinauskaluston järjestämistä ja <BR>> kolmen miehen apuvoimajoukkoja.<BR>> <BR>> Säätiö ei edellytä kerhoilta ennakkoon rahallista panosta, vaan on <BR>> kiinnostunut mahdollisista käyttäjistä (kerhojen nimistä). Jos <BR>> vintturi jää seisomaan, heillä on oikeus myydä se parhaaksi <BR>> katsomallaan tavalla pois milloin vain.<BR>> <BR>> Tietenkin kävin rutisemaan sivutuulesta ja pitkistä starttivuoroista <BR>> jne jne. Dolly kuuluu samaan pakettiin, kuulemma. Kiskoilla tai ilman, <BR>> mikä nyt paras olisi. Elikkäs nyt olisi asiasta ymmärtävien ihmisten <BR>> aika puhua, jos intoa riittää moiseen ajatukseen. Millainen siis olisi <BR>> kyseinen vintturi ja dolly? Onko ajatuksessa mitään järkeä ja mikä <BR>> siinä mättää? Määräisivätkö purjelentäjät tuolloin riippuliitäjien <BR>> toiminnan kentällä kokonaan? Nousisivatko kenties hinausmaksut <BR>> taivaisiin? Kuulostaa meikäläisen korvaan liian helpolta hommalta, <BR>> onko nyt naista vedetty viilalla? Mitä minä en asiassa tajua? Ja onko <BR>> Rautavaara kuitenkin niin jumalan selän takana, ettei tänne kukaan <BR>> liitäjä innostu saapumaan moisen vintturin innoittamana? Kenttähän on <BR>> mielettömän upea, oksat pois?<BR>> <BR>> Puranko tässä nyt jotain jo puitua vanhaa asiaa, vai onko kyseessä <BR>> uusi idea ja onko siitä tarpeen edes keskustella? Olisin iloinen <BR>> pienestä palautteesta, hyvästä tai pahasta. :D Ja etenkin, jos <BR>> asiantiimoilta kiinnostuneita löytyy.<BR>> <BR>> Ninni<br /><hr />check out the rest of the Windows Live™.
More than mail–Windows Live™ goes way beyond your inbox.
<a href='http://www.microsoft.com/windows/windowslive/' target='_new'>More than messages</a></body>
</html>