[Linkki] Jäsenlehti A Href tarvitsee apuasi!

Eetu Rantakangas eetu.rantakangas at iki.fi
Tue Oct 15 10:59:09 EEST 2013

Hei sinä linkkiläinen!

Linkin oma jäsenlehti A Href etsii:

juttuja

toimittajia

päätoimittajaa

graafikoita

taittajaa

verkkolehden tekijää

A Href tarvitsee sinun apuasi ilmestyäkseen jälleen! Hommat eivät vaadi
mitään kokemusta, vain kiinnostusta kokeilla lehden tekemistä. Jos yhtään
kiinnostuit jostain tietystä tehtävästä tai ylipäänsä lehden tekemisestä,
lähetä minulle sähköpostia tai hihkaise ircissä nikille AirZero.

Päätoimittajan virkaakaan ei kannata pelätä, sillä uuden päätoimittajan ei
tarvitse aloittaa tyhjän päältä. Olen ollut viime vuodet päätoimittajana,
ja en lähde yliopistolta kulumallakaan, joten minua voi tulla hyvin
nykimään hihasta.

Jos et ole malttanut odottaa tätä viestiä, ja olet jo raapustellut tekstiä
pöytälaatikkoon tai jonnekin muualle ja epäilet, että se sopisi lehteen (se
sopii), niin tekstin saa lähettää minulle replyna tai lisätä A Hrefin
Google Drive -kansioon. Käyttöoikeudet saa minulta kysymällä. Myös kaikki
kuvat(esim. tapahtumista), sarjakuvat ja muu grafiikka otetaan innolla
vastaan.

Aiemmat A Hrefit ovat ilmestyneet vain paperilla (ja .pdf:nä). Tähän
ilmeinen syy on ollut se, ettei verkkolehdelle ole ollut omaa
leiskapetteriä. Eli jos verkkolehden tekeminen kiinnostaa, ja mahdollisesti
myös aiempien lehtien muuntaminen verkkomuotoon, niin ilmoita
olemassaolostasi. Henkilökohtaisesti arvostaisin Wordpress-pohjaista
sivustoa ja sisällön siirtämisessä sinne varmasti saa apua, kunhan ensin
tunkkaa sivuston kivan näköiseksi ja pääpiirteiltään toimivaksi. “Ei oo iso
homma, tarttis vaan tehrä.”

Palkkaa ei makseta, mutta lehden tekemisestä saa mainetta, kunniaa sekä
arvokasta työkokemusta. Lisäksi A Hrefin toimitus on saanut hämäräperäisiä
(mutta laillisia) kanavia pitkin verotonta tuloa, joten vapaavalintaisia
Linkin haalarimerkkejä ehkäpä voisi tarjota jutuista palkkioksi. Tätäkin
voidaan sitten stormata uuden päätoimittajan johdolla.

Aiempiin A Href-lehtiin voi tutustua Linkin sivuilla pdf-muodossa, ja niitä
löytyy myös Kattilasta. http://linkkijkl.fi/linkki/jasenlehti/

Tehdään tästäkin taas parempi lehti kuin edellisistä!

Innolla apuanne odottaen,

Eetu “AirZero” Rantakangas, Jyväskylän yliopiston tietotekniikan
opiskelijoiden ainejärjestö Linkki Jyväskylä ry:n jäsenlehti A Hrefin
päätoimittaja

eetu.rantakangas at iki.fi