[Linkki] Kirjoituspyyntö 4-12-vuotiaan lapsen vanhemmille

Joona Laitinen joona.j.laitinen at student.jyu.fi
Sat Feb 25 17:39:33 EET 2012

 KIRJOITELMAPYYNTÖ
VANHEMPIEN KASVATUSUSKOMUKSET LASTEN HEMMOTTELUSTA
Kirjoita vapaamuotoisesti uskomuksistasi, ajatuksistasi ja kokemuksistasi
hemmotteluun liittyen.

Hei

Olen kasvatustieteen opiskelija Jyväskylän yliopistosta ja olen tekemässä
Pro gradu-tutkielmaa vanhempien kasvatususkomuksista lasten hemmottelua
koskien. Tutkin hemmottelua sekä tavaroiden antamisen sekä yleisen
sallivuuden
näkökulmista. Aihetta ei ole kovin paljon tutkittu, joten olen erittäin
kiitollinen
jokaisesta saamastani kirjoitelmasta!

Mitä ajatuksia, uskomuksia ja mielipiteitä hemmottelu sinussa herättää?
Mitä positiivisia ja mitä negatiivisia seurauksia hemmottelusta voisi olla
lapselle?
Mitä kasvatukseen liittyviä arvoja pidät tärkeinä?
Kuinka koet onnellisuuden liittyvän hemmotteluun?
Koetko, että nyky-yhteiskunta vaikuttaa jollain tavalla hemmotteluun?
Koetko hemmottelevasi lapsiasi, ja jos niin millä tavoin hemmottelet?
Minkälainen merkitys sinulle on lapsen palkitsemisella?
Entä koetko missä määrin olevasi salliva vanhempi?

Kaikkiin kysymyksiin ei ole pakko vastata, vaan niiden on tarkoitus
enemmänkin
johdattaa kirjoittamista. Tyylillä tai tekstin pituudella ei ole väliä,
joten kirjoitelma
saa olla hyvin vapaamuotoinen. Kaikki vanhemmat rohkeasti ja avoimin mielin
kirjoittamaan!

Saamani tekstit käsittelen täysin luottamuksellisesti. Kirjoitelmat
tulevat vain minun käyttööni, eikä teksteistä voi tunnistaa kirjoittajaa
lopullisesta
raportista.  Minulta voi myös kysyä lisätietoa tutkielmasta, jos jokin
askarruttaa.

Toivon saavani tekstisi 10.3.2012 mennessä. Liitä mukaan sukupuolesi (jos
ei tule ilmi muuten), ikäsi ja lapsen ikä/lasten iät.
Kirjoitelman voit lähettää sähköpostilla: joona.j.laitinen at student.jyu.fi

Ystävällisin terveisin Joona Laitinen