[Linkki] Joukkotilaus: Embedian APC-7110 "sulautettu tietokone"

Joel Lehtonen jopesale at cc.jyu.fi
Mon Elo 21 01:27:49 EEST 2006

Hei

Minä ja muutama kaverini olemme kiinnostuneita tilaamaan
Embedionilta "sulautettuja" ARM9-prosessorilla varustettuja tietokoneita.
Muutamia tilauksesta kiinnostuneita on jo ilmaantunut, mutta valmistaja
toimittaa minimissään 10 kappaletta kerrallaan, joten tavoittelen
kiinnostuneita näin alan opiskelijoiden keskuudesta.

Tietokone on integroitu yhdelle lankulle. Mukana ovat prosessorin ja muistin
lisäksi myös yksinkertainen VGA-näytönohjain, AC97-yhteensopiva äänipiiri,
USB 1.1, 10/100-ethernet sekä sarjaliitäntöjä. Mukana toimitetaan asennettuna
Debian GNU/Linux, mutta muidenkin ARM:lle portattujen käyttöjärjestelmien
käyttäminen onnistunee. Yhden laitten hinta on ilman toimituskuluja on $138,
eli 108 euroa.

Etenkin Symbian-pohjaiset puhelimet käyttävät yleensä ARM-prosessoria, joten
tälle härvelille ohjelmointitaidosta on takuulla opiskeluissa hyötyä, etenkin
mobiilipuolella.

Laitetta voisi hyötykäyttää (suoraan paketista) esimerkiksi:
- tiedostopalvelimena (usb-kovalevy tosin pullonkaula)
- vahvistimeen kytkettynä äänilähteenä (ääni verkon ylitse tai usb-kovalevltä)
- usb-tulostinpalvelimena
- mökki- tai autokäytössä näppärä olemattoman (wattiluokan) virrankulutuksen
  ansiosta.

Laitteen mukana ei tule virtalähdettä eikä kotelointia, mutta se sisältää
pöytäkoneista tutun virtaliittimen, joten sitä voi ajaa suoraan kotikoneen
AT- ja ATX-virtalähteillä.

Lisätietoja ja kunnollinen data sheet osoitteessa:
http://www.embedian.com/index.php?main_page=product_info&cPath=17&products_id=180

Tilauksen järjestelyistä vastaan minä. Vastatkaa minulle (eikä listalle).
Älkää muuttako viestin aihekenttää, jotta erotan vastaukset helposti, jolloin
ketään unohdeta. Yhteystietoni:

Joel Lehtonen
jopesale ät cc jyu fi
Zouppen at IRCNet